Londonlife

Alla inlägg under oktober 2011

Av Tove, Sandra och Sandra - 31 oktober 2011 22:58

När hemlängtan börjar krypa upp till ytan är det skönt att äntligen börjar vi få lite hemtrevligt här, börjat sätta upp saker på våra annars otroligt tråkiga vita väggar. Tanken var att vi även skulle hinna med IKEA idag men det kanske får bli morgondagens äventyr eller så. Can't wait! Vi så gärna få den lite mer som ett hem nu, det behövs verkligen! Bara genom att få upp lite kort på väggen gör det lite roligare att vara är inne. 


Och har ni hört, vi har lyckats komma över en gratis TV, hur underbart är inte det?! Jag saknar att kunna kolla på TV, det är ju trots allt ett väldigt bra tidsfördriv. Såatte, imorgon ska vi fara och hämta den, yeey! Imorgon ska vi kolla runt på "blocket" efter sackosäckar och göra en väldigt fin och mysig hörna. Då kan vi börja ha mysiga filmkvällar, som jag har saknat det. och jag kan lova, att även ifall man befinner sig i en stad som London så behöver man de där filmkvällarna, de där kvällarna när man bara kan mysa ner sig med sina underbara sambos och bara vara. 


Jag skulle vilja kolla på tv4 play, eller SVT play. Synd att det tar så mycket data. Är det någon som vet hur vi kan göra för att slippa tänka på detta? Bara ha free access till ALLT utan att bry som om hur mycket data man gör av med. Vi kan ju i princip inte göra någonting, inget youtubande, inget spotify, inget tv4/svt play, INGET SKYPE?! Vilket känns grymt tråkigt, jag vill ju kunna prata med alla där hemma. Bara att få höra en "hemma" röst gör ju allt så mycket lättare. I alla fall i dessa stunder när jag känner att hemlängtan riktigt tär på mig. 


Jag är ju expert på att sova på de mest oppassande tiderna på dygnet, har sovit från 18.00 - 21.30 Så får se hur det kommer gå med sömnen i natt, ska i alla fall äta nudlar nu och dricka Diet Coke. Mums.


Här kommer i alla fall en bild på en av de posters som nu pryder en av våra väggar. 

 

Hoppas alla mår bra där hemma, ni ska veta att jag tänker på er och saknar er varje minut. 

(men jag trivs här, det gör jag verkligen) 

/Tove

Av Tove, Sandra och Sandra - 31 oktober 2011 19:48

Idag har vi vart en sväng till camden town för att shoppa lite posters mm och sätta upp på våra tomma väggar. Det blev fyra stycken, så lite bättre blev det helt klart!


Efter det har jag legat och pluggat drinkar, har lite pms och känner mig allmänt irriterad på allt och alla och då blire inte bättre att dom inte ringer och berättar vars jag ska få börja. Vill veta så jag kan börja komma igång och få in pengar!


Förutom det är det ju som vanligt väldigt tråkigt i lägenheten. Jag tänker gå ner till pubben för att träffa lite människor men Sandra orkar inte följa och Tove sover så jag hoppas det finns någon rolig själ därnere ändå!

Egentligen borde jag inte gå utanför dörren eftersom jag vet att jag kommer bli irriterad på folk, men stannar jag här blir jag irriterad iaf så det är väl lika bra att försöka hålla husefrid ett tag till. HHHHHUUUUUUHHHHH.


/S.D

Av Tove, Sandra och Sandra - 30 oktober 2011 18:14

     


Så har vi fått lite finare i vår lilla lägenhet. Inte helt bra än men dock mkt bättre!

Ska skriva ut lite fler bilder att sätta upp. Bakom bordet ska vi sätta upp en lite större klocka och så ska vi köpa en stor grön plastblomma att ställa i hörnet.

Det kommer nog bli jättebra när vi blir klara!


Nu ska vi spela lite kort med vår nya kortlek!

/S.D

Av Tove, Sandra och Sandra - 30 oktober 2011 12:34

Visst har ingen glömt att ställa tillbaka klockan en timma inatt?

Bra!


Igår blev jag och sandra lite uttråkade av att bara ligga i sängen och sova. Sandra hade vart uppe och städat och hade just gått och lagt sig när jag fick nog och började gå upp. Sandras min när jag satte mig upp var priceless. Typ skrek ut vars ska du? Jag trodde nästan hon blev lite sur men det visade sig att hon också hade fått nog och ville göra något. Så vi drog ner till Pubben och lyssnade lite på livebandet. Keep in mind att klockan var inte ens halv nio när vi gick ut. Tragiskt att vi låg i sängen.

Iaf, på väg ner ser vi massa människor i utklädnader men som tur var var inte alla utklädda så vi klarade oss ganska bra ändå. Vi blev medbjuda på rave, halloweenfest och sånt men vi bestämde oss för att stanna på pubben och bara ta det lugnt. Det var jättemysigt och kul att få komma ut lite.
Efter blev det nudlar och snack hemma.


Idag ska vi röra lite på oss, städa lägenheten, Sandra ska på gymmet och jag ska ut och springa och sen plugga drinkar!Ikväll blir det förhoppningsvis filmkväll.

Men vi börjar med en riktigt mysig söndagsfukost.

 


Ps, igår på pubben fick jag prova att freepour á lite. De första tre gångerna blev det lite för lite. Men sen blev det en som var heeelt perfekt. Hur coolt är inte det! Cant wait to start working!!


/S.D

Av Tove, Sandra och Sandra - 29 oktober 2011 21:09

Tchhjaa.


Sitter här i köket och läser bloggar (bloggnörd, jag vet). Hade kunnat ge ganska mycket för att få ha en tv just nu. Ha filmmys. Tills dess får jag nöja mig med datorn.


Mina sambos ligger och sover, astråkigt med tanke på att det är det vi har gjort hela dagen + ätit. Men med tanke på gårkvällen kanske det behöövs. Inte så kul att sitta uppe själv så kommer nog joina dom strax.


Annars rullar allt på, Londonlivet är greeeeat :D Hoppas allt är bra med er!


/Sandra L

Av Tove, Sandra och Sandra - 29 oktober 2011 18:05

Äntligen är det helg igen!

Barskolan är tyvärr över och det är ju lite tråkigt. Fick inte veta vars jag skulle utan det får jag veta på måndag. Däremot har jag fått alla papper och barblade, waiters friend mm så jag är nästan good to go!

Det ska bli så kul att få komma igång och jobba på riktigt, spännande men väldigt nervöst såklart.


Efter vi fått våra grejer tog lärarna ut oss på bubble som är en av klubbarna inom novus leisure och bjöd oss på gratis drinkar och lite snacks. Under veckan hade vi en poängtavla och efter varje dag blev vi betygsätta på utseende, hur vi funkade som grupp, tidpassning och hur väl vi satte upp och tog isär baren!

Det blev även en tripp till tigertiger för lite mer drinkar och dans innan vi alla drog vidare. Vissa fortsatte men jag drog hem. Party var det dock ändå eftersom Sandra och Tove hade bjudit hem en massa människor på hemmafest.

Tidigt imorse fick vi äntligen gå isäng och den här dagen har mest spenderats i sängen.

Gratis inträde på tre klubbar och gratis dricka hela kvällen, gaaaanska så lyckat egentligen!


Vi bestämde oss för att käka lite pannkakor idag till frukost/lunch ( och middag) och det var supergott!
Det var även skönt att få en anledning till att gå hemifrån en stund och köpa ingredienser också.

 


Ikväll ska vi ta det lugnt, vi drar ner till pubben för att kolla på en livespelning och efter det  blir det filmkväll.

Tillräckligt jobbigt för oss idag :P


/S.D

Av Tove, Sandra och Sandra - 28 oktober 2011 10:45

Woho äntligen Fredag!! Ställde klockan på åtta imorse, har haft en telefon intervju som gick rätt bra faktiskt. Ska dit klockan två idag på en riktigt intervju, håller tummarna! Blir inskolning på Måndag isåfall! Är ett personlig assistent jobb :)


Igår var jag och tojvan på Oxfordstreet och mini shoppade lite, dom har redan börjat julpyntat, hur mysigt somhelst! Älskar verkligen julen.


   


På kvällen mötte jag upp Mimie (en kompis från Sundsvall), vi har inte setts på ett och ett halvt år men det var som om vi aldrig varit i från varandra. Grrymt roligt var det att träffa henne! :D Blev rätt sent .. så är lite smått seeg idag men ikväll blir det parrrrrrty. Sandra går ju klart barskolan så det måste firas. Har bjudit in lite nytt folk som vi har lärt känns också så det ska bli riktigt roligt!


 


/ Sandra L




Av Tove, Sandra och Sandra - 27 oktober 2011 09:22

Godmorgon!
Frukostdax för mig och jag passar på att blogga lite eftersom jag är ute i ganska god tid idag. Bara för det kommer jag ju självklart att komma försent men då har jag ju iaf bloggat. Som faktiskt är det allra viktigaste.


Jag är trött. Det är mycket man ska lära sig och sedan när jag kommer hem är det ännu mer plugg. Två dagar kvar nu så det är väl bara att kämpa, dock blir det lite småjobbigt till imorgon då vi ska ha en presentation på varfri spritsort i deras sortiment. Jag har ingen aning vad jag ska välja. Förmodligen något som jag inte kan såbra så att jag kan lära mig och kasnke komma ihåg det namnet lite bättre. Vi får se vad det blir. Efter fredag ska jag dock ta och göra så för fler spritsorter så jag kan allting tills jag börjar veckan därpå.


Igår smakade vi drinkar, idag smakar vi öl. Jag har en känsla av att det inte kommer bli riktigt lika roligt idag.

Iaf så hjälpe Sandra mig att plugga drinkarna igår och det gick bra, även fast allting blev lite av ett blurr ibland så kom det väldigt fort, speciellt när vi tog lite pauser imellanåt. Så jag har en känsla att det kommer gå okej på provet idag. Men för säkerhetsskull ska jag plugga lite extra på tunnelbanan dit!

För att klara barschool måste jag få minst 90% på sluttestet. Vet inte om detta hör till det eller bara är ett övningstest.


/S

Presentation


Tjaaa allihopa!
Vi är tre girls som just flyttat till London, och här kommer vi skriva om våra äventyr, allt från mysiga tjejkvällar till galna utgångar.
Ja, hur det är att bo i London med andra ord :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards